RM50 Je

Untuk
1. Masukkan Produk Tanpa HAD di TRCShop
2. Sistem TRC ePay – Cash Back Topup 3% Bil 0.005% hingga 1%
3. Pelbagai eBook
4. Sisten Web Auto Downline https://tabungrakyat.com / usernemae-anda
>
Member Get Member yg Mantap – Auto Withdraw cukup komisyen RM40
>
Pendapatan MUSIM PKP
Hanya Perlu Join TabungRakyat

BERANI BERUBAH!!
Dalam hidup Kita tidak boleh mengalah..
Orang yang berjaya Itu bukan kerana dia bijak atau Pandai tetapi kerana dia BUAT

B – Berani
U – Untuk
A – Ambil
T – Tindakan

Kita Usaha untuk Kita diri sendiri Bukan untuk orang lain..
Jom Jadi JUTAWAN SENYAP

MODAL RM50 SHJ
Kemudian Copy/Paste Link..

https://TabungRakyat.com/

Syarat Cari 2 Orang Join Dapat RM80
RM40 Auto ke Akaun Bank
RM40 Auto Upgrade Stage 2
[Sebarkan Link Aje…]

https://TabungRakyat.com/

Mereka Semua Duplicate Stage 2 – Stage 20

STAGE 2
2 Orang Tadi Cari 4 Orang x RM40 X 50%
RM40 Auto Ke Stage 3
RM40 Auto Ke Bank

https://TabungRakyat.com/

STAGE 3
4 Orang Tadi Cari 8 Orang x RM40 x 50%
RM80 Auto Ke Stage 4
RM80 Auto Ke Bank

Dan Stage Seterusnya..>>>>>

https://TabungRakyat.com/

Wow Apa Yang Hebat sangat TabungRakyat

Auto Upgrade/Withdraw
Auto Downline
Kedai Online
Epay Topup/Bill
matrix 2×20 level
Bonus Sponsor
Bonus Upgrade
Bonus Unilevel
Bonus activation

https://TabungRakyat.com/

Modal Sekali

Modal sangat kecil – (RM50 sahaja); modal sekali sahaja, tapi untung banyak kali (setiap kali orang topup). Tidak perlu menjual topup – Hanya edar IKLAN WASAP sekali sahaja, Mereka topup dimana saja, kita tak pasal2 dapat duit.
>

 Jika anda tergolong dalam 5 soalan ini..
Memerlukan pendapatan tambahan namun MODAL tidak MENCUKUPI ???
Memerlukan pendapatan tambahan namun MASA tidak mengizinkan buat BISNES ???
Memerlukan pendapatan tambahan namun TIDAK pandai CARI orang ???
Memerlukan pendapatan tambahan namun ZERO pengetahuan tentang BISNES ???
Memerlukan pendapatan tambahan namun TIDAK mahir BERCERITA ???
Teruskan membaca supaya PERSOALAN anda dapat DISELESAIKAN.. insyaAllah..

>
TabungRakyat.Com hanya perlu RM50 untuk aktifkan akaun DEALER

Sangat Mudah

PENGAKIFAN DEALER Hanya RM50
<LOGIN Akaun Dealer>
<Jika Belum Daftar Dealer>
<HQ>
Aktif Akaun Hubungi HQ, TRADER @ UPLINE

ADMIN : QM RICH RESOURCES
201703218861 – (IP0479961-K)

Bank Islam Malaysia Berhad
08086010034971

Maybank
558118522142

CIMB Bank
8604067392
WhatsApp Slip Bank : +60107848380
Berikan Maklumat: Username / Penaja / No.HP


Sangat Mudah – Hanya Iklan Link Sahaja
>

Melihat Diri Di Masa Hadapan

Apakah yang dapat kita lihat tentang diri/kehidupan kita jika dapat melompat ke hadapan 5 tahun akan datang, dan melihat diri kita yang baru? 
Jawapan mungkin ..

1-  Entah, saya tak boleh nampak apa-apa sebab saya tidak tahu apakah itu      
     maksud masa hadapan.

2-  Saya nampak diri baru saya yang dalam keadaan kusut dan serabut suasana     
      rumah pun nampak lebih teruk dan nampak hidup saya makin tertekan.

3-  Diri saya yang baru masih sama, tiada perubahan yang besar, 
     Saya hidup secara sederhana dan suasana rumah nampak biasa.

4-  Diri saya yang baru nampak lebih hebat, Saya tidak sangka diri yang baru 
      lebih cemerlang, ceria dan berjaya.

Jika jawapan yang kita nampak 1, 2 & 3..cepatlah berubah mencari strategi baru supaya kita tidak terperangkap oleh mainan dunia. Jadi lah insan yang positif, kuatkan minda dan jiwa dimana kita boleh berubah jika mahu.

Jika jawapan no. 4, tahniah anda telah membuat perubahan. Namun bagaimana anda hendak berada di situasi no. 4, ini satu persoalan. Hari semalam telah berlalu hari ini tinggal beberapa jam lagi…lakukan sesuatu yang cemerlang !!

Tahniah……

RM50 sekali sahaja

Jika Belum Daftar
Login Akaun Dealer

Pendapatan Tanpa Had
Taja 2 – Bonus Terus ke BANK RM40
Boleh taja tanpa HAD
>
Ajak mereka buat perkara sama, mereka aktif
Sistem 20 Stage ( 50%)
Bonus tajaanunilevel 20 level ( 40%)
>

Apa yang anda dapat apabila bayar RM50
1. Anda diaktifkan sebagai dealer TabungRakyat.Com
2. Anda akan dapat pelbagai eBook buat KUIH seperti Kuih Kapit @ Kepit
3. HP anda akan diaktifkan sebagai kedai TOPUP / Bayar Bil dengan keuntungan peribadi & rangkaian

Biar org dengki kita,
Biar org pandang rendah pd kita,
Biar org ketawakan kita,
Biar org menolak tawaran kita,
Tapi kita tetap yakin dan percaya,
Rezeki pergi dan datang dari Allah.

Kita tetap teruskan,
1 orang lari, 10 org ku sharing,💪
10 orang lari, 100 org ku cerita,💪
100 orang lari, 1000 org kita tolong.💪

Orang luar cuma pandai cakap dan peduli apa orang cakap.😊
Kita susah bukan dia tolong🙍,
Kita xda duit💆 bukan dia bagi pinjam,
Kita sakit bukan dia bayar bil ubat 🏥kita,
Rumah🏡 kita bukan dia beli,
Kereta🚙 kita bukan di bayar,
Duit 💰belanja kita bukan dia bagi,
Peduli🙅 apa dia nak cakap,
Yang penting kita tetap teruskan,
Teruskan💪 teruskan💪 teruskan,💪

SETAKAT MULUT💋 NEGATIF.
HANYA SEMUT 🐜KECIL SAHAJA.

Usaha tangga kejayaan
Maksud : Seseorang itu perlu berusaha dengan gigih untuk menempa kecemerlangan.

Ungkapan terdekat:
1. Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan.
2. Yang bulat datang bergolek, yang pipih datang melayang.
3. Jika tidak dipecah ruyung, di mana boleh mencapat sagu.

Perniagaan Yang Menguntungkan Dengan Modal Kecil

Setiap perniagaan dijalankan tidak lain tidak bukan bertujuan untuk mendapatkan keuntungan. Itulah yang diajar oleh cikgu saya semasa dibangku sekolah berbelas tahun yang lalu.

Perniagaan pertama yang saya ceburi secara FULLTIME ialah perniagaan Ayam Gunting. Setelah itu, saya ada buka kedai kosmetik, dan seterusnya bisnes perusahaan santan kelapa hinggalah sekarang.

Dalam masa yang sama saya masih mencari-cari perniagaan apakah yang boleh beri saya keuntungan yang banyak dengan modal permulaan yang kecil, dan kurang memenatkan tidak seperti perniagaan santan yang sedang saya usahakan sekarang.

Akhirnya saya diperkenalkan oleh pelanggan tetap saya sendiri, sebuah perniagaan yang sangat menguntungkan dengan modal yang kecil.

Perniagaan yang saya maksudkan ialah dengan menjadi agen atau pengedar produk kesihatan super hebat yang terbukti berkesan dalam merawat pelbagai penyakit. Saya berani katakan produk ini super hebat kerana saya sendiri mengamalkannya dan dapat rasakan perubahan menakjubkan dalam 5 hari.

Nama produk tersebut ialah TABUNGRAKYAT.COM, merupakan produk keluaran QM RICH RESOURCES. Bayangkan hanya dalam 10 bulan kemunculan syarikat ini telah melahirkan 2 orang jutawan, dan ramai bakal jutawan.

Apa yang menariknya, salah seorang jutawan ini pada asalnya hanyalah seorang nelayan. Kini beliau bergelar jutawan dalam masa yang singkat, dan telah mengubah hidup beliau 360 darjah.

ANAKKU, KAMU HARUS INGAT.. KETIKA KAMU BERFIKIR UNTUK KEBAIKAN ORANG LAIN, MAKA HAL-HAL BAIK AKAN SELALU TERJADI PADA DIRIMU.

Presiden Turkey Erdogan berkata:Ketika saya masih kecil, saya sangat egois, selalu mengambil yang terbaik untuk diri saya sendiri. Perlahan-lahan, semua orang meninggalkan saya dan saya tidak punya teman. Saya tidak berpikir itu salah saya tetapi saya mengkritik dan menyalahkan orang lain.Ayah saya memberi saya 3 kalimat dan beberapa pilihan untuk membantu saya dalam hidup.

Suatu hari, ayah saya memasak dua mangkuk mie dan meletakkan dua mangkuk di atas meja. Satu mangkuk disajikan dengan satu telur di bagian atas mie dan mangkuk lainnya tidak memiliki telur di atasnya. Ayah berkata: Anakku, silahkan kamu pilih. Mangkuk mana yang kamu inginkan. (Telur sulit didapat saat itu). Hanya bisa makan telur selama Festival Tahun Baru Islam. Tentu saja saya memilih mangkuk dengan telur..Saat kami mulai makan.

Saya mengucapkan selamat kepada diri saya sendiri atas pilihan & keputusan cerdas yang saya lakukan dan mendapatkan telur itu.Lalu saya terkejut ketika ayahku makan mie bersamaku, ternyata ada 2 telur di bawah mangkuknya, tersembunyi di bagian bawah mie.

Saya sangat menyesal.. memarahi diriku sendiri karena terlalu terburu-buru dalam keputusanku. Ayah saya tersenyum dan iba kepada saya, ANAKKU KAMU HARUS INGAT APA YANG DILIHAT MATAMU MUNGKIN TIDAK BENAR.JIKA KAMU BERNIAT MENGAMBIL KEUNTUNGAN DARI ORANG LAIN, KAMU AKAN BERAKHIR DENGAN KEKALAHAN.

Keesokan harinya, ayah saya kembali memasak 2 mangkuk mie. Satu mangkuk dengan telur di atasnya dan mangkuk lainnya tanpa telur di atasnya. Sekali lagi, dia meletakkan dua mangkuk di atas meja dan berkata kepadaku: Anakku.. Silahkan kamu pilih. Mangkuk mana yang kamu inginkan.Kali ini saya lebih pintar. Saya memilih mangkuk tanpa telur di atasnya.

Yang mengejutkan saya, saat saya memisahkan mie di atas, tidak ada satu pun telur di dasar mangkuk. Sekali lagi ayah saya tersenyum dan berkata kepada saya.ANAKKU, KAMU TIDAK HARUS SELALU BERGANTUNG PADA PENGALAMAN KARENA TERKADANG HIDUP DAPAT MENGECOHMU ATAU MENIPUMU, TETAPI KAMU TIDAK BOLEH TERLALU JENGKEL ATAU BERSEDIH, INI HANYA SEBAGAI PENGETAHUAN YANG KAMU DAPAT SEBAGAI PROSES PEMBELAJARANMU. DAN KAMU TIDAK AKAN MENDAPATKAN PELAJARAN SEMACAM INI DARI BUKU,SEKOLAH MAUPUN DI BANGKU KULIAHMU.

Hari ketiga, ayah saya lagi memasak dua mangkuk mie lagi, satu mangkuk dengan telur di atas dan mangkuk lainnya tanpa telur di atasnya.Ayahku meletakkan dua mangkuk di atas meja dan kembali berkata kepadaku: Anakku… Silahkan kamu pilih. Mangkuk mana yang kamu inginkan.Kali ini, aku memberi tahu ayahku, Ayah yg pilih dulu. Ayah adalah kepala keluarga dan berkonstribusi paling banyak kepada keluarga. lalu Ayah saya tidak menolak dan memilih mangkuk dengan satu telur di atasnya. Saat saya makan semangkuk mie saya, di hati saya berkata pasti tidak ada telur di dalam mangkuk.

Yang mengejutkan saya.. Ada 2 telur di dasar mangkuk. Ayah saya tersenyum kepada saya dengan cinta di matanya..

ANAKKU, KAMU HARUS INGAT.. KETIKA KAMU BERFIKIR UNTUK KEBAIKAN ORANG LAIN, MAKA HAL-HAL BAIK AKAN SELALU TERJADI PADA DIRIMU.Saya selalu ingat 3 kalimat nasehat ayah saya dan hidupku selalu melakukan sesuai nasihatnya.

Dan Alhamdulillah saya bisa sukses.Sebab di mana ada iri hati dan mementingkan diri sendiri di situ ada kekacauan dan segala macam perbuatan jahat..

7 Cara Mengekalkan Persahabatan Sampai Bila-Bila Dan Tidak Akan Dilupakan

Sering terjadi kadang-kadang orang tidak mahu berkawan dengan anda atau kawan anda menjauhkan diri dari anda.

Benarkah begitu?

Seperti ada seseuatu yang tidak kena dengan persahabatan anda sehingga anda seakan tidak disenangi oleh kawan-kawan anda.

Banyak sebab sebenarnya sesuatu persahabatan itu boleh retak.

Salah satu sebab adalah ianya mungkin berpunca dengan cara anda menggauli kawan-kawan anda.

Mungkin ada perkara yang anda terlepas pandang.

Memang sukar untuk menjaga hati semua pihak, namun sekurangnya apabila kita mengurangi kesilapan yang kita lakukan, kita boleh memberikan yang terbaik kepada semua orang.

Perkara-perkara yang anda mungkin terlepas pandang iaitu;

1. Sedia dihubungi

Sebagai kawan pastikan anda sentiasa boleh dihubungi. Jika anda mahukan kawan anda perlu beri masa anda untuk mereka.

Jangan selalu mengelak.

Sebaliknya pula jika kawan anda sibuk anda perlu bersabar dan jangan mengkeritiknya.


2. Sentiasa rai dan sokong kejayaannya

Bila kawan anda mencapai kejayaan ucapkan tahniah dan raikan kejayaannya sebagai tanda sokongan atas kejayaannya.

Berilah sokongan dengan penuh ikhlas tanpa ada rasa irihati atas kejayaannya.

Ini akan membuat dia berbesar hati kerana kejayaannya dikongsi bersama kawan-kawannya.


3. Layanilah kawan anda sebaiknya.

Bila kawan anda menemui anda layanlah ia dengan sepatutnya.

Jangan mencari alasan untuk mengelak. Buatlah ia rasa diterima dan selesa semasa berada bersama anda.

Jika anda buat endah tak endah kepadanya, itu pasti akan mengecilkan hatinya. Mungkin dia tidak akan menghubungi anda lagi.


4. Tanyalah tentang dirinya

Semasa berbual tanyalah hal-hal tentang dirinya sebagai tanda anda ingin mengenali dirinya dengan lebih rapat lagi.

Namun elakkan dari memonopoli perbualan dengannya sehingga tiada ruang untuk dia bebicara.

Jadikan perbualan itu sebagai perbualan dua hala yang seimbang

Bila masing-masing telah mengenali dengan mendalam maka hubungan akan menjadi lebih rapat.


5. Sentiasa bersikap positif

Semua orang tidak suka kepada orang yang cerewet.

Oleh itu jangan selalu bersungut tentang kekurangan kawan anda. Bersikap positiflah kerana tidak ada insan yang sempurna dalam dunia ini.

Kita mempunyai banyak saat-saat sukar yang ingin kita kongsi bersama namun janganlah sampai ianya menjadi suatu sungutan yang bepanjangan yang akhirnya membuat kawan anda bosan dan menjauhkan diri dari anda.


6. Cara mengekalkan persahabatan adalah sedia menolong

Seorang kawan yang baik sangat mengenali satu sama lain dan ia dapat mengesan kesusahan dan keperluan kawannya sebelum ia diminta.

Jadilah orang yang pertama datang menghulurkan tangan membantu kawan anda.

Sudah tentu anda akan disayangi sebagai seorang yang penting dalam hidupnya melebihi saudara maranya.


7. Elakkan konflik

  • Jangan berbincang menenai isu-isu sensitif seperti politik atau agama dengan kawan anda kecuali anda pasti kawan anda mempunyai pemikiran yang sama mengenai isu tesebut.
  • Jangan cerita apa-apa yang negatif tentang kawan anda , tentang isterinya atau anak-anaknya. Jika ada orang cuba bercerita tentang keburukan kawan anda segeralah anda tukar tajuk pebualan anda.
  • Janganlah terlalu sibuk dengan kawan anda sehingga dia menjadi rimas. Berilah ruang kepadanya dan hubungilah dia dimasa yang sesuai. Jika tidak dia mungkin tidak akan menghubungi anda lagi kerana merasa terganggu dengan kehadiran anda.
  • Elakkan mengadakan urusan perniagaan, jualan atau apa sahaja yang melibatkan kewangan. Jangan pinjamkan kawan anda wang kecuali anda bersedia menghalalkannya jika ia gagal melunaskannya. Jika tidak anda mungkin bersengketa dengannya jika ia gagal melunaskan apa yang dipinjam.

Penutup: Mengekalkan Persahabatan Itu Sukar

Persahabatan itu lebih sukar daripada matematik.

Lebih rumit daripada fizik. Lebih susah daripada biologi.

Tapi ia tidak sebosan sejarah kerana ia penuh dengan chemistri.

InsyaaAllah, bila kita berusaha untuk menjaga ukhuwah dan ikatan silaturrahim antara sahabat, pasti kita akan dikurniakan dengan kebaikan dan dilimpahkan rahmat oleh Allah.

Persahabatan yang baik itu adalah satu kurnia istimewa. Ia merupakan salah satu jalan yang membuka pintu rezeki kita. Merupakan asas pembinaan ummah yang kuat

Oleh itu berusahalah sebaik mungkin untuk menjaga tali persahabatan yang telah terjalin. Semoga Allah redha dengan kita.

Ya Allah, kami punya tali persaudaraan yang sukar di tafsirkan, didiklah hati kami dan jadikan kami hambaMu yang Kau redhai, maka dari itu, ku mohon bawalah kasih sayang kami ini sehingga ke syurgaMu, Ya Allah

Artikel ini dikongsikan oleh Tuan Abd Rahman Bin Mat Yasin, Seorang pakar dalam bidang taksiran hartanah yang kini menetap di Batu Gajah, Perak.

Semoga apa yang dikongsikan oleh Tuan Abd Rahman ini memberi manfaat dan input berguna kepada semua pembaca. Syukran Jazilan.

artikel asal dari web: 7 Cara Mengekalkan Persahabatan Sampai Bila-Bila (akuislam.com)

Auto Downline

TUGAS ANDA HANYA IKLAN LINK MASING2 KE MANA SAJA
GROUP WHATSAPP, TELEGRAM, FACEBOOOK, TIKTOK DAN SEBAGAINYA

2 sistem
1. Sistem 20 stage
50%
contoh stage 6
downline anda di level 6 masing upgrade stage 6
>
64 org x RM320 x 50% >> RM10,240.00
Tolak RM640.00 (stage 7) Jumlah Bersih : RM9600.00

2. Sistem unilevel 20 level
Contoh orang tuan taja(L1) upgrade stage 6
RM320 x 8% >> RM25.60
3. Bonus unilvel belian downline di kedai online, TPC ePay
setiap RM100 ( 1NM )
Contoh dealer yang anda taja(L1) buat belian RM500 (5NM)
5NM x 8% >> RM0.40

INSHA ALLAH BERJAYA

Cara Mohon Surat Kebenaran Rentas Negeri Agar Mudah Lulus

Kini kes positif wabak covid-19 di malaysia sudah mencapai 4 angka dalam sehari. Selepas sabah menunjukkan penurunan kes positif kini kuala lumpur pula semakin meningkat mencapai lebih 400 kes positif covid-19 dalam sehari.

Semasa pertengahan bulan 10 baru – baru ini, MKM telah mengenakan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat PKPB di Selangor dan Kuala Lumpur. Memandangkan pada masa itu isteri dan anak – anak saya berada dirumah mertua saya di jalan kenanga, Kuala Lumpur.

Dalam kes saya, saya yang berada di kampung, Besut Terengganu nak ke Kuala Lumpur untuk bawa isteri dan anak – anak balik ke Besut. Untuk mereka yang berada di Kuala Lumpur dan ingin pulang sendiri ke kampung mungkin lebih mudah kerana tidak perlu libatkan orang lain.

Saya cuba tanya seorang anggota polis yang merupakan kawan baik saya di KL, berkenaan cara untuk dapatkan surat kebenaran merentas negeri dan alasan yang patut diberikan supaya senang lulus. Memandangkan kini beliau sedang bertugas menjaga sekatan jalan raya (roadblock), saya cuba dapatkan nasihat beliau.

Setelah mendapat alasan yang kukuh untuk dikemukakan, saya terus ke IPD Besut untuk dapatkan surat kebenaran tersebut. Pada masa itu saya bercadang untuk ke Kuala Lumpur pada hari yang sama.

Setelah sampai di IPD Besut, saya ke pondok pengawal di pintu masuk dan seorang pegawai polis berikan saya sekeping surat dan minta saya buat 2 salinan termasuk kad pengenalan. Suratnya ringkas sahaja, dan hanya memerlukan salinan ic suami sahaja jika hanya suami seorang yang akan kesana.

fOTO : PAGES PDRM

Dalam surat tersebut mesti beritahu tujuan dan sebab – sebab munasabah, Jika kawasan tersebut berada dalam zon merah mungkin sukar mendapat kelulusan, namun jika alasan kita sangat kukuh pasti akan lulus dengan mudah.

PALING PENTING, tempoh masa untuk kesana dan balik semula mestilah dalam masa yang singkat. Pada masa itu saya hanya minta kebenaran sehari sahaja dan akan pulang ke Besut semula pada keesokan hari jam 10 malam. Alasan saya beri ialah “Ingin membawa pulang isteri dan anak – anak kerana isteri telah ditamatkan kontrak kerja”, itu sahaja.

Setelah hantar surat tersebut, pegawai polis di pondok pengawal beritahu kelulusan mungkin ambil masa sehingga dua hari. Tetapi tarikh yang saya tulis pada surat tersebut ialah hari yang sama saya buat permohonan. Namun, beliau meminta saya datang semula pada malam nanti untuk mengetahui keputusan samada lulus atau tidak.

Tunggu punya tunggu, petang pada hari yang sama mereka telefon saya memberitahu permohonan kebenaran merentas negeri saya telah diluluskan. Saya sangat bersyukur dan terus beritahu isteri supaya kemaskan barang – barang dan saya bertolak pada malam itu juga selepas magrib.

Sebenarnya saya bimbang permohonan saya tidak lulus kerana saya tidak kemukakan surat tamat kontrak kerja isteri. Tetapi nasib saya sangat baik, surat saya diluluskan tanpa memerlukan surat bukti penamatan kontrak tersebut.

Tiba di sekatan polis Plaza Tol Gombak, mereka tidak banyak soal setelah tengok surat tersebut. Dalam perjalanan pulang rasa bimbang juga sebab kami 4 orang, saya, isteri dan anak kecil dua orang. Namun segalanya dipermudahkan dan kami selamat sampai di kampung dengan selamat walaupun tidak cukup tidur.